– Målet vårt er å laga ei trinn for trinn oppskrift som den eldre sjølv kan følgja, eventuelt med litt hjelp frå den pårørande på sidelinja, seier Ingvild Erøy, ein av gründerane av Kakadu.
BankID BankAxept bruker i dag tenesta Kakadu til å lage digitale oppskrifter som funkar for alle som tør, nesten uansett digitalt nivå. Første versjon av veilederne ligg på bankid.no og Kakadu.no, og blir brukte av både bankar og frivillige som lærer opp andre.
Hege Fiskå, den andre gründeren bak Kakadu, seier at behovet for rettleiing er stort, noko talas tale tydeleg viser. Oppskrifta på korleis ein får BankID på app, hadde heile 200 000 visningar på ein månad. No er det totale talet på visningar oppe i 400 000.
– For oss er det viktig å skapa ei bru mellom dei med lite digital kompetanse og den digitale verda, og då må me gjerne også gå via pårørande, eller andre hjelparar som er med og får personen inn på ulike digitale løysingar, som til dømes Bank ID, seier Ingvild Erøy.
Ifølge Fiskå har 14 prosent av nordmenn låg eller liten digital kompetanse. 3 prosent av befolkninga er heilt analoge.
Kakadu har lagt ned mykje arbeid i å få veiledarane så enkle som råd.
Det kan vera komplekst å navigera mellom nettbanken, Helse Norge og Skatteetaten, erkjenner Hege Fiskå.
Målet er at Kakadu-rettleiarane skal vera til nytte både i heilt privat rettleiarsituasjonar, men også i regi av ulike offentlege digihjelp-opplegg, som til dømes Livsglede for eldre.
– Me har lagt vinn på å laga ei sikkert rettleiingssystem, der ein kan sitja ein til ein med den eldre, hjelpa dei å opna pc-en og så la den gamle følga Kakadu-oppskrifta, som er gratis.
Fleire bankar har no teke denne BankID-oppskrifta i bruk, ifølge Ingvild Erøy.
Med tenestene sine ønsker selskapet å setja folk i stand til å meistra sitt digitale liv, på ein måte som gjera at pårørande ikkje bryt regelverket, når dei hjelper dei med oppskriftene, fordi det er den gamle som skal utføra oppgåva sjølv.
FAKTA:
Kakadu Ignite er eit norsk techselskap gründa i 2020, av duoen Hege Fiskå og Ingvild Erøy. Deira visjon er å redusera digitale klasseskilje og setja menneske i stand til å dra nytte av teknologi. Selskapet tel i dag fem tilsette og samarbeider mellom anna med BankID, Schibsted og Norsk Tipping.